Łebcz 2019 – wyjazd młodzieży młodszej

Posted by genezaret, With 0 Comments, Kategorie: Społeczność, Wydarzenia, Wyjazdy młodzieżowe,
W pierwszy dzień lata, a jednocześnie wakacji nasza młodzież z klas 4-8 udała się na zasłużony pięciodniowy wypoczynek.
Zimą mieliśmy aktywny wypoczynek w górach, więc latem przyszedł czas na polski Bałtyk. Wyruszyliśmy z poznańskiego dworca przez Władysławowo do Łebcza. Do młodzieżowej paczki i opiekunów dołączyło się kilka wspólnotowych rodzin.
Nasza baza noclegowo-rozrywkowa była oddalona od morza o niecałe 4 kilometry. Mieliśmy do swojej dyspozycji cały ośrodek wraz z przestronnymi terenami zielonymi. Młodzież skwapliwie korzystała z tej sposobności rozgrywając spontaniczne mecze piłkarskie i inne akrobatyczne dyscypliny. Wieczorem dzieła relaksu dopełniały filmy lub wspólne gry.
Na miejscu mogliśmy, dzięki zapobiegliwości cioci Doroty i wujka Arka liczyć zawsze na zdrowe śniadanie, domowy obiad i pyszną kolację. Mieliśmy również obozowe ognisko z kalorycznymi kiełbaskami i kaszanką. Młodzież z odpowiedzialnością większą lub mniejszą angażowała się w przygotowanie posiłków oraz dbała o czystość w kuchni.
Jednak większość czasu spędzaliśmy na plaży, do której docieraliśmy na piechotę. Pogoda była wymarzona. To był dobry czas na integrację i podziwiane nadmorskich krajobrazów. Nasze obozowisko na plaży wyróżniało się dużą aktywnością młodych wypoczywających. Oprócz morskich kąpieli młodzież wdrażała w praktyce techniki sprzedaży, np. piasku lub kamieni okolicznym plażowiczom czy budowaniem wymyślnych piaskowych budowli. Po drodze nie ominęliśmy też nadmorskich specjałów – lodów i gofrów.
W poniedziałek mieliśmy okazję do zwiedzenia atrakcji Helu. Dojechaliśmy tam pociągiem. Udało nam się zdążyć na karmienie uroczych zwierzątek w fokarium, podziwialiśmy piękne helskie wydmy, latarnię i pyszną pizzę.
W ostatnim dniu zorganizowaliśmy Olimpiadę z nietypowymi konkurencjami – wodna piłka siatkowa, balonowa obrona bazy, czy grupowe osuszanie szklanki za pomocą gąbki.
Oczywiście oprócz części wypoczynkowej młodzież miała też swój czas formacji. Tytuł cyklu był intrygujący dla uczestników- Rewolta. Koncentrowaliśmy się tym razem na osobie Jezusa, jego wyjątkowości oraz poznawaliśmy biblijne argumenty potwierdzające Jego mesjańską wyjątkowość. Całość była prowadzona w formie warsztatowej, dzięki czemu młodzież mogła aktywnie przyswajać poznawane treści.
Powrót do Poznania był w iście komfortowych warunkach. Młodzież mogła w klimatyzowanych przedziałach polskiego przewoźnika kolejowego ocenić miniony czas i planować kolejne wypady pod okiem troskliwego organizatora wyjazdu wuja Szymona.